dag 14 t/m 16 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Frenk Huwae - WaarBenJij.nu dag 14 t/m 16 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Frenk Huwae - WaarBenJij.nu

dag 14 t/m 16

Door: Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Frenk

02 November 2012 | Nepal, Kathmandu

Dag 14
Na het ontbijt vroeg vertrokken daar we op op de weg naar Kathmandu nog een bezoek brengen aan Bhaktapur. Wederom een stad uit de middeleeuwen waar nog veel erfgoed goed bewaard is en een beschermd monument van de Unesco is. Ook nu weer een hele ervaring om al dit moois te mogen aanschouwen. Volgens onze gids zou dit een bezoek worden van 2 uur maar wat uitliep naar zeker 4 uur. De volgende plaats die we nog gaan bezoeken is Patan. Een van de drie oude hoofdsteden van de Vallei van Kathmandu. Met een niet gering aantal van tempels, 55 in totaal, vormt deze stad een interessant geheel van kunst en architectuur. Al met al arriveren we pas teegen 17.00 uur in Kathmandu in ons hotel, The Dwarika’s Hotel. Na een welkomstdrankje en het weerzien met onze eerste gids krijgen we de sleutels van onze kamers. Zeg maar gerust suites. We zijn allemaal overdonderd door de luxe die we hier hebben, zeker na de afgelopen 2 weken, wat hotels betreft. Allemaal kamers ter grote van 60 tot 80 m2, alles erop en eraan. Dat wordt dus lekker genieten. Vanavond een Nepalees diner van 6 gangen in een speciaal restaurant bij het hotel. Helemaal in Nepalese stijl, lage stoeltjes, mooie dames gekleed in typische kleding, supermooie entourage. Iedereen was zeer benieuwd naar het eten wat door de meeste lekker werd bevonden. Nadat we dit over ons heen hebben laten komen gaat iedereen moe van de hele dag lopen naar bed.
Dag 15
Vandaag vroeg uit de veren voor de Mountain flight naar de Himalaya. Worden door onze chauffeur naar het vliegveld gebracht alwaar we onze instapkaarten ontvangen. Moeten gewoon de hele controle ondergaan alsof we een andere vlucht gaan maken. Zoals we ondertussen hebben ondervonden is in Nepal tijd rekbaar dus we vertrekken een uur te laat voor onze vlucht. We zitten met 16 personen in een vliegtuigje met allemaal plaats aan het raam. Op de heenvlucht zit de ene kant naar de Himalaya toe en op de terugweg de andere kant. Heel indrukwekkend als je deze kolossale bergen van dichtbij kunt bekijken. We vliegen heel rustig, valt reuze mee in zo’n klein toestel. Het leuke is dat ieder die wil even naar de cockpit kan gaan en van daaruit wat foto’s of video kunt maken. Na 3 kwartier zit deze vlucht erop en krijgen we een certificaat uitgereikt voor deelname. Terug in ons hotel doen we ons tegoed aan het ontbijt ondertussen is Marjo ook bij ons aangeschoven. Heeft toch tijd om ons te bezoeken nadat ze weer alles geregeld had voor haar visum. Gaan vandaag lekker shoppen op Tamelsquare en laten ons daarna in een riksja naar Durbarsquare brengen. Dit was werkelijk grandioos. We hadden allemaal jonge jongens en die maakten er een wedstijdje van wie het eerste zou arriveren. Er was veel verkeer en de straten waren niet allemaal gelijk. We stonden af en toe doodsangst uit in wat voor situatie we verkeerden. Maar door extra te toeteren of te fluiten konden we onze weg vervolgen. De jongens hadden er zelf ook plezier in. Na hier ook nog wat rondgekeken te hebben vonden we het wel welletjes en gingen met een taxi naar ons hotel. Vanavond B.B.Q in de tuin van het hotel waarbij Marjo ook bij ons aansluit. Zij staat versteld van alle luxe die ze hier ziet. Het eten is overdadig zowel continentaal als Nepalees. Iedereen geniet ervan, gezellig gekletst en de reis de revue laten passeren.
Dag 16
Vandaag onze laatste roepies opmaken en om 15.30 uur worden we opgehaald voor onze vlucht terug naar Nederland

• 02 November 2012 - 20:28

Maja Van Vice Versa:

Mooi om jullie ervaringen te lezen: herken natuurlijk alles!
    Een heel goede reis terug gewenst!
    Groetjes van Maja

• 03 November 2012 - 10:05

Truus:

Hallo allemaal

Fijn om wat mee gekregen te hebben van jullie reis.

Goede reis terug en misscihen tot zondag.