1e verslag vanuit Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Frenk Huwae - WaarBenJij.nu 1e verslag vanuit Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Frenk Huwae - WaarBenJij.nu

1e verslag vanuit Kathmandu

Blijf op de hoogte en volg Frenk

23 Oktober 2012 | Nepal, Kathmandu

Allereerst een voorspoedige reis gehad naar Schiphol. Daar lang moeten wachten bij de bagage dropoff. Ging veel later open als de gewone balies dus vooraf inchecken heeft dan weinig zin.
Door de douane en daarna lekker cappucino en thee gedronken.
Half uur later vertrokken vanuit Amsterdam, precies 1 minuut voor 12 gingen we de lucht in, we 1e dag.
Na een voorspoedige vlucht naar Dubai, moesten alles kopen wat eten en drinken betreft, mochten we hier een klein uit het vliegtuig. Voor degene die wel eens daar zijn geweest weten dat dit een immens groot vliegveld is met grote loopafstanden. Waren meteen doorgelopen naaar de gaten en hadden toen geen tijd meer voor koffie ofzo.
Vlucht Dubai-Kathmandu ging voortreffelijk kregen nu wel eten en drinken terwijl deze vlucht maar 3,5 uur duurde tegenover de andere van bijna 6,5 uur.
Klein vliegveld maar waar we aan moesten sluiten in de lange rij voor de douane. Na ongeveer een uur hadden we dit gehad en ook onze koffers afgehaald. Naar buiten op zoek naar onze gids. Er stonden wel honderd mensen met allerlei briefjes in de hand. Zeer snel ontdekte iemand van de groep de naam van ons reisbureau Vice Versa. Binnen een half uur de koffers in onze mooie bus en naar het hotel toe, was ondertussen Ned. tijd 13.00 uur, Nepalese tijd 16.45 de Monkey uur. mooi hotel waar we ontvangen werden met een welkomstdrankje. Zeer goede kamers en om 19.00 uur klaar zijn voor het avondeten in buffetvorm. Iedereen had flink honger het smaakte erg goed. Zeker de toetjes werden op het einde alle eer aangedaan.
Moe maar voldaan ging iedereen op tijd naar bed.

DAG 2.
We mochten uitslapen vandaag, werden pas om 9.00 uur opgehaald, nadat we een heerlijki ontbijt hadden gehad.
Op dit moment zijn in Nepal een hele week festivals voor de Hindoe mensen, je kunt dit vergelijken met kerstmis bij ons. Velen zijn nu uit de grote stad weer naar de vallei vertrokken om met familie dit te vieren.
Tijdens deze dagen brengen ze offers aan allerlei goden door middel van het slachten van allerlei dieren zoals buffels, geiten etc,
Wij vertrekken voor een bezoek aan onze eerste tempel, de Monkeytempel. Er lopen dus niet 10 apen rond maar wel honderden van groot tot heel klein wat natuurlijk erg lief uitziet als dez bij de moeder op de rug zitten of aan de buik hangen. Na een tocht van 125 treden naar boven werden we beloond met een prachtige die versierd was met bladgoud.